Retur & bytte

Retur & bytte


Hos Kleins tilbyr vi gratis bytte på bestillinger i nettbutikken. Om du ønsker å returnere en bestilling betaler du selv returporto for denne. Du kan også returnere og bytte varer kjøpt i nettbutikk i våre fysiske butikker. Bytte og retur registreres via vårt online skjema.
Du finner skjemaet her.

Ved retur er det du som kunde som betaler returporto.
Om du ønsker å bytte vare spanderer vi denne på deg.

Hvordan bytter jeg varer i nettbutikken?

1. Legg inn en ny bestilling på varen(e) du ønsker å bytte til (for å unngå at de blir utsolgt).
2. Meld inn ditt bytte via skjema her (gjelder ikke ved bytte i fysisk butikk)
3. Send varen(e) du ønsker å bytte i retur til oss. Du får ferdig utfylt adresselapp via skjema du fyller ut (vi betaler bytte-retur). Adresselappen laster du ned som PDF, printer ut og setter på pakken som returneres til vår adresse i Trondheim:

Returadresse:
Kleins AS avd Nettbutikk
Dronningens gt 38, 7011 Trondheim

Den nye varen sendes umiddelbart slik at du slipper å vente til vi har mottatt din første vare i retur. Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Har du spørsmål knyttet til dette kan du kontakte vår kundeservice på e-post eller telefon så hjelper vi deg.

BYTTE AV JULEGAVER

– Bytterett av julegaver på kleins.no gjelder t.o.m lørdag 8. januar 2022 (pakken må være sendt i retur før 08.01.2022).

– Gi beskjed via e-post (nettbutikk@kleins.no) om hvilken vare/str du ønsker å bytte til senest 8.januar. 

Obs! Ved bytte, har vi kun mulighet til å benytte adressen som varen ble originalt bestilt/levert til. 

Dersom du ønsker å returnere og ikke bytte vare, gjelder vanlig angrerett på 14 dager fra pakken er i din besittelse. 

Hvordan returnerer jeg en ordre?

Du har, i henhold til forbrukerkjøpsloven, full angrerett i 14 dager. Angrerettskjema skal ligge vedlagt alle bestillinger, og skal benyttes ved retur. Varen du ønsker å returnere skal være ubrukt, alle merkelapper må fortsatt være på og varen skal sendes i retur i sin originale emballasje. Ved retur må varene leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av kjøper og sendes som pakke med sporing. Pakker som likevel sendes som brev, sendes på kjøpers risiko. 

Tilbakebetaling for varen, inkl. porto for forsendelsen til deg, utbetales innen 14 dager etter at vi har mottatt varen fra deg, så lenge kravene over er innfridd. Ubetalte fakturaer kanselleres, og du vil motta bekreftelse på e-post. Du kan også levere returen i en av våre fysiske butikker. Ordren vil da også krediteres online, og du får en bekreftelse fra butikken om at returen er mottatt. 

NB! Ved en eventuell retur må angrerettskjema medfølge i pakken. Undertøy og badetøy samt munnbind byttes/returneres ikke.

Hvordan reklamerer jeg?

Dersom din bestilling har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Mangelen må være vesentlig før heving kan foretas. Melding om mangler ved bestillingen overbringes oss, av bevishensyn, skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Kleins AS vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Retten til å reklamere gjelder i 2 år etter at kjøpet er gjennomført.