Vanlige spørsmål

– Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

– Har dere Trygg handel?

– Hva skjer når jeg bestiller?

– Hvor lang leveringstid har dere?

– Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?

– Hva koster det for frakt?

– Hva skjer om ordren er forsinket?

– Kan jeg hente ordren i butikk?

– Hva skjer hvis varen er utsolgt?

– Hvordan bytter jeg varer i nettbutikken?

– Hvordan returnerer jeg en ordre?

– Kleins + Posten = Gjenbrukbar emballasje

– Hvordan reklamerer jeg?

– Salgsbetingelser

– Bedriftsinformasjon

– Kontakt

– Sender dere til Svalbard?



Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

Kleins.no (Kleins AS) – Org nr: 913 420 837) tilbyr Klarna Checkout som betalingsløsning for en trygg og enkel handel. Med Klarna Checkout kan du betale med debet/kredittkort, faktura eller delbetaling. Ved valg av Klarna Faktura har du 14 dager på å gjennomføre betalingen etter at faktura er mottatt. Du kan også få tilgang til din faktura på www.klarna.no. Du må være over 18 år for å betale med Klarna Faktura.

Klarna forbeholder seg retten til å utføre kredittsjekk. Dersom det foretas en kredittsjekk, vil du motta et gjenpartsbrev per e-post med informasjon om dette. Klarna kundeservice kan kontaktes direkte på telefon eller du kan besøke nettsiden.

Moms på 25% inngår i alle priser. Den oppgitte prisen forr varen(e) er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Du må ha fylt 18 år eller ha tillatetlse av foresatt/verge for å betale med faktura hos www.kleins.no



– Trygg handel

Kleins AS bruker SSL-kryptering (Secure Socket Layer) som krypterer all informasjonen du legger inn før denne sendes til oss.



Hva skjer når jeg bestiller?

Når vi mottar din bestilling vil du automatisk motta en ordrebekreftelse per e-post. Har du ikke mottatt ordrebekreftelsen kan det være at den har havnet i søppelposten din. Det kan lønne seg å sjekke søppelpost-mappen i din e-post tjener. Finner du den ikke her, kan det være at ordren ikke har blitt fullstendig fullført. Kontakt da vår kundeservice for hjelp. Bestillinger sendes senest dagen etter at bestillingen er lagt inn (gjelder ikke helg- og helligdager). Dersom det, av ulike årsaker, skulle ta lenger tid enn dette vil vi ta kontakt med deg.

Om det skulle være gjort noen feil, ta kontakt med oss på e-post. Vi benytter oss av Posten/Bring og du mottar en SMS/e-post med sporingsinformasjon når pakken sendes fra vårt lager. Bestillinger som kommer inn før kl 12.00 på hverdager sendes normalt samme dag.





Hvor lang leveringstid har dere?

Du vil motta din bestilling tidligst 2 dager og senest 7 dager etter at bestillingen er gjennomført, avhengig av hvor i landet du bestiller fra. Dette gjelder forsendelser sendt med Postens standardlevering Klimanøytral Servicepakke. Om du behøver din bestilling tidligere enn dette, vennligst kontakt kundeservice før du gjennomfører handelen, så hjelper vi deg med alternativer.



Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?

Uavhentede pakker etterfaktureres kjøper på 150 kroner



Hva koster det for frakt?

Fri frakt ved kjøp over 999 kroner. Fast frakt for bestillinger under dette er 59 kroner.



Hva skjer om ordren er forsinket?

Dersom levering av bestillingen blir forsinket vil vi gi deg informasjon om dette så snart vi har oversikt over det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje eller om produkt(er) er utsolgt. Kleins AS tar ansvar og risiko for sendingen inntil de overtas av kjøper, altså når du har fått din ordre i besittelse.



Kan jeg hente ordren i butikk?

Alle bestillinger fra kleins.no kan hentes gratis fra en av våre Kleins butikker i Trondheim som har varen på lager.

NB! Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut ordren din før du har fått bekreftelse per e-post på at pakken er klar til å hentes. Angreretten starter å løpe 5 virkedager etter at ordren er registrert og du får beskjed om at pakken er klar for uthenting. Husk gyldig legitimasjon- det er kun personen som har lagt inn ordren som kan hente den ut i butikk.



Hva skjer hvis varen er utsolgt?

Vi tar forbehold om at det kan oppstå avvik i lagerbeholdning på nett, da vi bruker våre fysiske butikker som lager. Dette gjelder spesielt i salgsperioder. Dersom vi ikke har varen du har bestilt, vil vi ta kontakt så raskt som mulig og du vil få beskjed om hva vi kan tilby deg som alternativ. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringene vi angir i forhold til din ordre, eller å kansellere hele – eller deler av – ordren.



Hvordan bytter jeg varer i nettbutikken?

Akkurat nå tilbyr vi gratis bytte på www.kleins.no!
Det betyr at vi dekker returporto dersom du har kjøpt en vare i nettbutikken som du ønsker å bytte til en annen vare, farge eller størrelse.

Hvordan fungerer gratis bytte?
For å kunne benytte deg av fritt bytte hos oss, må du:

1. Legge inn en ny bestilling på den varen du ønsker å bytte til.
2. Ta så kontakt med oss på e-post (nettbutikk@kleins.no) med det nye ordrenummeret ditt og spesifiser at du ønsker å benytte deg av fritt bytte. Vi sender så deg en ferdig frankert fraktetikett på e-post som du kan printe ut og klistre på pakken før du leverer den inn til nærmeste postkontor.

Den nye varen sendes umiddelbart, så du slipper å vente til vi har mottatt varen du har sendt i retur til oss.

Har du spørsmål knyttet til dette kan du kontakte vår kundeservice på e-post eller telefon så hjelper vi deg. Undertøy og badetøy byttes/returneres ikke.





Hvordan returnerer jeg en ordre?

Du har, i henhold til forbrukerkjøpsloven, full angrerett i 14 dager. Angrerettskjema skal ligge vedlagt alle bestillinger, og skal benyttes ved retur. Varen du ønsker å returnere skal være ubrukt, alle merkelapper må fortsatt være på og varen skal sendes i retur i sin originale emballasje. Ved retur må varene leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av kjøper og sendes som pakke med sporing. Pakker som likevel sendes som brev, sendes på kjøpers risiko.
Tilbakebetaling for varen, inkl. porto for forsendelsen til deg, utbetales innen 14 dager etter at vi har mottatt varen fra deg, så lenge kravene over er innfridd. Ubetalte fakturaer kanselleres, og du vil motta bekreftelse på e-post. Du kan også levere returen i en av våre fysiske butikker. Ordren vil da også krediteres online, og du får en bekreftelse fra butikken om at returen er mottatt.

Ved julegaver har vi bytterett til og med 8. januar 2024.

NB: Ved en eventuell retur må angrerettskjema medfølge i pakken. Her kan du laste ned angrerettskjema
Undertøy og badetøy samt munnbind byttes/returneres ikke.



Kleins + Posten = Gjenbrukbar emballasje

https://www.youtube.com/embed/QxHS2vOq0GY

Posten har i samarbeid med Kleins nettopp startet et test-prosjekt hvor vi utvikler og tester gjenbrukbar emballasje. I takt med den økende netthandelen, vokser imidlertid også mengden avfall fra emballasjen varene sendes i. Gjennom å gi emballasje et langt liv, tror vi at vi kan spare miljøet for utslipp og deg for avfallshåndtering. Er du blant de heldige som har mottatt denne emballasjen? Vi vil gjerne høre din tilbakemelding slik at vi sammen kan forbedre den fremtidige brukeropplevelsen – scan QR-koden på flyeren du har mottatt!

Har du mottatt en Repost-emballasje?Vi ønsker veldig gjerne at du sender emballasjen i retur slik at den kan brukes om igjen. Fest på returetikketen som ligger vedlagt i din pakke og legg emballasjen enten i din postkasse eller lever den på ditt nærmeste postkontor. Se videoen over for detaljert informasjon.



Hvordan reklamerer jeg?

Dersom din bestilling har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Mangelen må være vesentlig før heving kan foretas. Melding om mangler ved bestillingen overbringes oss, av bevishensyn, skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Kleins AS vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Retten til å reklamere gjelder i 2 år etter at kjøpet er gjennomført.



Sender dere til Svalbard?

Ja, vi sender varer til Svalbard.
Om du ønsker momsfritak for varer sendt til Svalbard, må det dokumenteres med blankett RD-00323B, som må være påført tollmyndighetenes utførselsattest senest én måned etter at varen ble levert til kjøper.

Tollskjema
Mange går til Sysselmannen for å få stemplet skjema for momsrefusjon for varer som er kjøpt på fastlandet. Vi presiserer at varen skal være ubrukt og ligge i emballasjen, og den skal vises fram i skranken på sysselmannskontoret. Du må fylle ut skjemaet under, og besøke sysselmannen på Svalbard for stempel og underskrift.

Link til skjema: e-post eller sendes som brevpost til:

Kleins AS v/nettbutikk Dronningensgate 38 7011 Trondheim



Salgsbetingelser

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil i spesifikasjoner som tekst og pris samt annen informasjon på våre nettsider kan forekomme. Farger på bilder kan også avvike noe fra virkeligheten.

Videre tar vi forbehold om at det kan oppstå avvik i lagerbeholdning på nett, da vi bruker våre fysiske butikker som lager. Dette gjelder spesielt i salgsperioder. Dersom vi ikke har varen du har bestilt, vil vi ta kontakt så raskt som mulig og du vil få beskjed om hva vi kan tilby deg som alternativ. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringene vi angir i forhold til din ordre, eller å kansellere hele eller deler av ordren.



Firmaopplysninger

Navn: Kleins AS
Org nr: 913 42 0837
Tlf: 413 66 066
Mail: nettbutikk@kleins.no

Retur av varer som er kjøpt på kleins.no sendes til returadresse: 
Kleins AS avd Nettbutikk 
Dronningens gt 38
7011 Trondheim
Returfrakt betales av kjøper.

Partene
Selger er Kleins AS
Dronningensgate 38
7011 Trondheim
nettbutikk@kleins.no
tlf: 484 000 69 og betegnes følgende som selger. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og som betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.



Pre-sale på Kleins.no
Ved forhåndssalg trekkes det ikke betaling for produktet før varen sendes fra vårt lager. Alle forhåndsordre prioriteres sendt umiddelbart ved ankomst på lager i butikk og betaling trekkes når vi sender pakken fra oss. Din returrett starter fra den dagen du mottar produktet i posten. Har du flere spørsmål på ditt forhåndskjøp? Ta direkte kontakt med nettbutikk@kleins.no

Dersom det har forekommet en skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Kleins AS sin nettside eller annonser o.l som er større enn 15% av veil. utsalgspris, kan Kleins AS ensidig endre, slette eller kansellere ordrer. Dette gjelder selv om kunden har mottatt ordrebekreftelse. Slike feil må imidlertid korrigeres ila rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Vi leverer kun bestillinger til Norge, Svalbard, Norsk Kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder. Du må ha fylt 18 år eller ha tillatelse av foresatt/verge for å betale med faktura hos www.kleins.no



Bedriftsinformasjon:
Kleins AS avd. nettbutikk
Dronningens gt 38, 7011 Trondheim
Registrert i Brønnøysundregisteret (www.brreg.no)



Kontakt

Vår kundeservice på telefon er åpen hverdager, man-fre 09:00 – 15:00
Du kan også kontakte oss på e-post, og du vil få svar innen 24 timer (hverdager) Vi er også tilgjengelige på Facebook